Mała ściąga dla MG
i nie tylko
~Zabronione Starteryi nie tylko
~Wzory na expa
~ Spis balli, oraz pokemonów, jakie można do nich złapać
~
Pokedex
i ability dex ~Kanto
~Ability
Sugestie, Rozmowy, Opinie - Tabelka Exp
+3
Cieniu
Nikotynka
Mruczek
7 posters
PokeHelvetti :: :: Offtopic :: Archiwum :: Inne
Strona 1 z 1
Sugestie, Rozmowy, Opinie - Tabelka Exp
Kompletnie mi się ta tabelka nie podoba, ignoruje ona mnóstwo czynników tak uproszczając proces expienia że jest to aż ZŁE. Już tłumaczę czemu, rodzajów walk jest sporo, są walki z dzikimi pokami w grze, są walki z trenerami w grze, są walki między trenerami na arenie i są także walki z liderami, każde z tych walk kierując się rozumem kierowane są różnymi czynnikami, pozwólcie że popre swoje zdanie dokładną argumentacją rozbijając je na czynniki pierwsze.
1. Walki z dzikimi pokemonami - walki z dzikimi pokemonami powinny mieć niższą punktację (zdobywanie expa) PONIEWAŻ dzikie pokemony z reguły walczą mniej inteligentnie co za tym idzie ograniczają siebie na tyle na ile zdecyduje o tym mistrz gry. Dlatego też branie wszystkiego pod jeden but jest z jednej strony benefikujące a z drugiej krzywdzące.
2. Walki z trenerami w grze - walki z trenerami w grze są z reguły wyżej punktowane niż walki z dzikimi pokemonami JEDNAKŻE powinny być one trochę mniej punktowane niż walki z trenerami na arenie. Czemu? Ponieważ ten czynnik także jest mocno zależny od prowadzącego, raz dając ZA ŁATWE walki w grze a raz nie możliwe do przejścia.
3. Walki z liderami - walki z liderami także w głównej mierze zależą od prowadzącego, są umawiania itp dlatego też moim zdaniem powinny być oceniane nieco wyżej niż walki z trenerami w grze jednakże mniej niż walki na arenie.
4. Walki na arenie - walki na arenie to czynnik losowy, nie wiemy tak naprawdę na co stać drugiego gracza, jest to dla nas swoistym testem -prawdziwą walką- czynnik prowadzącego jest tu bardzo ograniczony ponieważ nie ingeruje on bezpośrednio w sposób w jaki pokemony walczą tylko podsumowywuje wydane przez trenerów akcje i wyciąga z nich wyniki. Dlatego też powinny być oceniane najwyżej ze wszystkich typów walk.
Biorąc pod uwagę moją argumentacje można dojść do wniosku że przedstawiona wyżej tabela ma za zadanie ograniczyć zdobywanie poziomów przez graczy, co za tym idzie utrudnić i wydłużyć grę, rozumiem oczywiście że ma to wpłynąć na sposób pisania taktyk, polepszenie jakości graczy lecz także ma to negatywny wpływ, przez to że poki wolniej zdobywają poziomy, wolniej uczą się nowych ataków, wolniej zdobywają przewagi itp. jest to destruktywne dla forum, w mojej opini oczywiście ponieważ po jakimś czasie walki stają się powtarzalne do oporu, ludzie uczestniczą w forach aby się oderwać od rzeczywistości, wyluzować i spędzić miło czas na pisaniu postów jednak powtarzalność i mega żmudna praca temu nie pomoże. Dlatego chciałbym zakończyć swoją wypowiedź krótkim stwierdzeniem typu albo-albo.
Albo podejmiecie prace nad poprawieniem tabelki tak aby określała ona wszystko z dokładnością co oczywiście ułatwi pracę w sędziowaniu lecz także ją wydłuży. Albo pozbawienie forum tej tabelki całkowicie, fakt sędziowie (w tym ja) na początku zawsze mają problem z ilością przyznawanego expa ale po 1, 2, 3 walkach ogarniają i przydzielają odpowiednie ilości dlatego moim skromnym zdaniem powinno się to zostawić w kwestii sędziujących a nadzór nad tym powinny sprawować osoby które mają na tych forach jakieś większe prawa (tu-moderator, admin, jr admin i inne specjalnie do tego powołane osoby)
Dziękuję.
1. Walki z dzikimi pokemonami - walki z dzikimi pokemonami powinny mieć niższą punktację (zdobywanie expa) PONIEWAŻ dzikie pokemony z reguły walczą mniej inteligentnie co za tym idzie ograniczają siebie na tyle na ile zdecyduje o tym mistrz gry. Dlatego też branie wszystkiego pod jeden but jest z jednej strony benefikujące a z drugiej krzywdzące.
2. Walki z trenerami w grze - walki z trenerami w grze są z reguły wyżej punktowane niż walki z dzikimi pokemonami JEDNAKŻE powinny być one trochę mniej punktowane niż walki z trenerami na arenie. Czemu? Ponieważ ten czynnik także jest mocno zależny od prowadzącego, raz dając ZA ŁATWE walki w grze a raz nie możliwe do przejścia.
3. Walki z liderami - walki z liderami także w głównej mierze zależą od prowadzącego, są umawiania itp dlatego też moim zdaniem powinny być oceniane nieco wyżej niż walki z trenerami w grze jednakże mniej niż walki na arenie.
4. Walki na arenie - walki na arenie to czynnik losowy, nie wiemy tak naprawdę na co stać drugiego gracza, jest to dla nas swoistym testem -prawdziwą walką- czynnik prowadzącego jest tu bardzo ograniczony ponieważ nie ingeruje on bezpośrednio w sposób w jaki pokemony walczą tylko podsumowywuje wydane przez trenerów akcje i wyciąga z nich wyniki. Dlatego też powinny być oceniane najwyżej ze wszystkich typów walk.
Biorąc pod uwagę moją argumentacje można dojść do wniosku że przedstawiona wyżej tabela ma za zadanie ograniczyć zdobywanie poziomów przez graczy, co za tym idzie utrudnić i wydłużyć grę, rozumiem oczywiście że ma to wpłynąć na sposób pisania taktyk, polepszenie jakości graczy lecz także ma to negatywny wpływ, przez to że poki wolniej zdobywają poziomy, wolniej uczą się nowych ataków, wolniej zdobywają przewagi itp. jest to destruktywne dla forum, w mojej opini oczywiście ponieważ po jakimś czasie walki stają się powtarzalne do oporu, ludzie uczestniczą w forach aby się oderwać od rzeczywistości, wyluzować i spędzić miło czas na pisaniu postów jednak powtarzalność i mega żmudna praca temu nie pomoże. Dlatego chciałbym zakończyć swoją wypowiedź krótkim stwierdzeniem typu albo-albo.
Albo podejmiecie prace nad poprawieniem tabelki tak aby określała ona wszystko z dokładnością co oczywiście ułatwi pracę w sędziowaniu lecz także ją wydłuży. Albo pozbawienie forum tej tabelki całkowicie, fakt sędziowie (w tym ja) na początku zawsze mają problem z ilością przyznawanego expa ale po 1, 2, 3 walkach ogarniają i przydzielają odpowiednie ilości dlatego moim skromnym zdaniem powinno się to zostawić w kwestii sędziujących a nadzór nad tym powinny sprawować osoby które mają na tych forach jakieś większe prawa (tu-moderator, admin, jr admin i inne specjalnie do tego powołane osoby)
Dziękuję.
Mruczek- Liczba postów : 455
Join date : 24/01/2013
Re: Sugestie, Rozmowy, Opinie - Tabelka Exp
Ludzie, chcieliście tabelke zosytała zrobiona, Cieniu siedział nad tym wczoraj, starał się, Mruczek sam tego chciałeś, sam mówiłeś, że trzeba ją zrobić bo nie ogarniasz, teraz nagle da si tego nauczyć? Ograniczenie jeśli chodzi o rozijanie pokemonów? Powtórze sami chceliście, nie jest to ograniczenie, zawsze za walki dawało się mniej więcej tyle ile jest napisane w tabelce, macie napisane, że sędzia lub mMG może dodać od siebie od tylu do tylu, czyli brane jest w tedy pod uwagę długość taktyki i to jak ktoś ją napiał, czy jest idź użyj tego tego tego... Na prawdę trzeba się nie starać, żeby dostać to minimum
Dodatkowo chciałabym powiedzieć, że ostatnio dostaliśmy z Cieniem info,ze mamy tak często forum nie sprawdzać bo gracze przestraszą się nadzoru, tak więc gdzie tu logika?
Dodatkowo chciałabym powiedzieć, że ostatnio dostaliśmy z Cieniem info,ze mamy tak często forum nie sprawdzać bo gracze przestraszą się nadzoru, tak więc gdzie tu logika?
Re: Sugestie, Rozmowy, Opinie - Tabelka Exp
1.2.3.4
O wszystkim decyduje sędzia, jeden daje za walki w grze tyle samo co za walki w gymie, jednych to dziwi, drugich bawi, trzecich oburza ale ma prawo! Dostępne są modulatory przy użyciu których można zwiększać jak i zmniejszać rozdawany exp.
Odnośnie ograniczeń jak i spowolnienia, niestety nie, jestem nad forum ponad rok i przeglądam walki, gymy, gry, sam sędziuję i wiem ile mniej więcej rozdają expa sędziowie. Chcemy po prostu uniknąć zbędnych problemów. Zdarza się że sędzia rozda duży exp za coś bardzo słabego, albo się pomyli albo po prostu sam nie potrafi wytłumaczyć dlaczego tak i po co mamy się denerwować, my jako Admini musimy brać się i pisać i oczekiwać zmiany jak i wytłumaczeń, gracz cierpi bo musi odjąć exp. Zapobieganie tej sytuacji chyba jest najlepszym rozwiązaniem prawda? Niczego nie spowalniamy ukazujemy wam szacowane wartości aby każdy użytkownik mógł poczuć się równy. Nie raz miewałem wiadomości bo ja dostałem 1lvl a on miał 1,4lvl za tego samego przeciwnika a poki podobne, musiałem wtedy tłumaczyć co i jak z racji tego że jestem adminem. Takto przeciętny gracz już będzie wiedzieć
Po co tabelka ma określać wszystko z dokładnością kiedy są to szacowane wartości jak już powiedziałem. Co mam rozpisać każdy lvl i jeszcze rozpisać gra,gym,arena,event ? Zabrać sędziemu jakąkolwiek możliwość decyzji?
Powtórzę są to szacowane wartości expa aby uniknąć kłótni i przykrości bo nie raz były problemy że użytkownik się obrażał bo musiał obniżyć sobie exp z nie jego winy tylko sędziego.
O wszystkim decyduje sędzia, jeden daje za walki w grze tyle samo co za walki w gymie, jednych to dziwi, drugich bawi, trzecich oburza ale ma prawo! Dostępne są modulatory przy użyciu których można zwiększać jak i zmniejszać rozdawany exp.
Odnośnie ograniczeń jak i spowolnienia, niestety nie, jestem nad forum ponad rok i przeglądam walki, gymy, gry, sam sędziuję i wiem ile mniej więcej rozdają expa sędziowie. Chcemy po prostu uniknąć zbędnych problemów. Zdarza się że sędzia rozda duży exp za coś bardzo słabego, albo się pomyli albo po prostu sam nie potrafi wytłumaczyć dlaczego tak i po co mamy się denerwować, my jako Admini musimy brać się i pisać i oczekiwać zmiany jak i wytłumaczeń, gracz cierpi bo musi odjąć exp. Zapobieganie tej sytuacji chyba jest najlepszym rozwiązaniem prawda? Niczego nie spowalniamy ukazujemy wam szacowane wartości aby każdy użytkownik mógł poczuć się równy. Nie raz miewałem wiadomości bo ja dostałem 1lvl a on miał 1,4lvl za tego samego przeciwnika a poki podobne, musiałem wtedy tłumaczyć co i jak z racji tego że jestem adminem. Takto przeciętny gracz już będzie wiedzieć
Po co tabelka ma określać wszystko z dokładnością kiedy są to szacowane wartości jak już powiedziałem. Co mam rozpisać każdy lvl i jeszcze rozpisać gra,gym,arena,event ? Zabrać sędziemu jakąkolwiek możliwość decyzji?
Powtórzę są to szacowane wartości expa aby uniknąć kłótni i przykrości bo nie raz były problemy że użytkownik się obrażał bo musiał obniżyć sobie exp z nie jego winy tylko sędziego.
Cieniu- Admin
- Liczba postów : 3460
Birthday : 07/04/1991
Join date : 16/01/2013
Age : 33
Skąd : Śródziemie
Re: Sugestie, Rozmowy, Opinie - Tabelka Exp
Dla mnie tabelka jest dobra, modulatory pozwolą na pewną swobodę, ocene, taki luz dla GM'a/sedziego. Dzieki temu uniknąć można kłótni (cos nie podoba się? masz tabelkę i sie pierd** i tyle). Natomiast nowemu GM, np mi, bardzo ułatwia to robotę. jak cos można zawsze się admina dopytać nie? Pozatym co do nadzoru jeszcze, lepiej mieć sprawdzone wszystko na ostatni guzik, tylko zeby agresjii nie bylo, jak cos nie tak jest u gracza/gma/kogokolwiek to wystarczy spytac sie, lagodnie, nie naskakiwac i nie obwiniac bo to zwykla pomylka moze byc, mysle ze to starczy wiec...
Miramato- Liczba postów : 333
Join date : 01/02/2013
Re: Sugestie, Rozmowy, Opinie - Tabelka Exp
A ja mam pytanie, gdzie jest temat, ktory zalozyla administracja przed zrobieniem tej tabeli expa? Co jak co, ona diametralnie dużo zmienia i wypadaloby zapytac o nią reszte graczy.
I Niko - nie mów o kilku osobach jako wszystkich. Nie pisz "chcieliście" bo ja np. nie chciałem - i już nie ma całego "chcieliscie" bo jest jeden wyjatek, a tych wyjatkow na pewno jest od zasrania...
I kolejne pytanie - gdzie w tej tabeli jest napisany przyklad 2 vs 3 (walka fabularna) i ile expa dostaną dane pokemony ?
I Niko - nie mów o kilku osobach jako wszystkich. Nie pisz "chcieliście" bo ja np. nie chciałem - i już nie ma całego "chcieliscie" bo jest jeden wyjatek, a tych wyjatkow na pewno jest od zasrania...
I kolejne pytanie - gdzie w tej tabeli jest napisany przyklad 2 vs 3 (walka fabularna) i ile expa dostaną dane pokemony ?
Re: Sugestie, Rozmowy, Opinie - Tabelka Exp
No, przyznam, że jest sporo niedociągnięć. Jeżeli już robić taką tabelkę, to tylko dla walk na arenach, czyli dla sędziów tam, gdyż iż ponieważ bo wydaje mi się, że tak jak mówi JoJo - co z takimi przypadkami? Albo gdy jeden pokemon ma lvl powiedzmy 8, a drugi 10?
Koori- Liczba postów : 1285
Birthday : 17/08/1995
Join date : 22/01/2013
Age : 29
Skąd : Lake of the nightmares...
Re: Sugestie, Rozmowy, Opinie - Tabelka Exp
Co mam zrobić jak mi wypadnie remis? Bo możliwe że po prostu nie doczytałem xD, ale proszę o pomoc
Snovi- Liczba postów : 83
Join date : 08/12/2013
Re: Sugestie, Rozmowy, Opinie - Tabelka Exp
Uważałem że to logiczne że wtedy exp jest pomiędzy przegraną a wygraną...
Cieniu- Admin
- Liczba postów : 3460
Birthday : 07/04/1991
Join date : 16/01/2013
Age : 33
Skąd : Śródziemie
Re: Sugestie, Rozmowy, Opinie - Tabelka Exp
Tfu ;*
Logiczne, ale mogę spytać i mam nadzieję nikogo tym nie urazić. ;(
Tylko tyle... : (
Logiczne, ale mogę spytać i mam nadzieję nikogo tym nie urazić. ;(
Tylko tyle... : (
Snovi- Liczba postów : 83
Join date : 08/12/2013
PokeHelvetti :: :: Offtopic :: Archiwum :: Inne
Strona 1 z 1
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach