Mała ściąga dla MG
i nie tylko
~Zabronione Starteryi nie tylko
~Wzory na expa
~ Spis balli, oraz pokemonów, jakie można do nich złapać
~
Pokedex
i ability dex ~Kanto
~Ability
Kulki i Pokemony
+5
Miramato
Ellen
Laureline
Wilk
Cieniu
9 posters
PokeHelvetti :: :: Offtopic :: Archiwum :: Informacje
Strona 1 z 1
Kulki i Pokemony
Zauważyłem na forum frustrującą sytuację a mianowicie, pokeballe są tanie, ludzie którzy już się "wyexpili" łapią każdego napotkanego pokemona na zasadzie "kurde kulka jest tania, złapie i może ktoś wezmie chociaż za 2000$ bo to 35lvl.." Według mnie ta sytuacja jest bardzo ale to bardzo frustrująca a dlaczego? Ceny dobrych pokemonów przez takie coś maleją, każdy chce zaoszczędzić i później w rozmowach na temat ceny pokemona którego sprzedajesz pada argument "nie dam Ci tyle bo ten sprzedał pokemona na 30+ za 3000$" no i dupa.. Wtedy albo wszyscy musimy zaniżać ceny bo ktoś chce szybko sprzedawać poki albo pokemony stoją odłogiem w straganie..
Aktualnie nikt nie używa żadnych innych balli w grach, chciałbym to zmienić.
Wyglądałoby to tak:
Poke Ball = 1-20 lvl
Great Ball = 21-39 lvl
Ultra Ball = 40+
Ceny Balli byłyby zróżnicowane i dostosowane, nie działoby się tak że gracz w grze łapie wszystko co popadnie i oddaje za bezcen, wtedy cena Kulek zmusiłaby go do pomyślenia "czy ten pokemon się sprzeda?"
Czekam na opinie
Aktualnie nikt nie używa żadnych innych balli w grach, chciałbym to zmienić.
Wyglądałoby to tak:
Poke Ball = 1-20 lvl
Great Ball = 21-39 lvl
Ultra Ball = 40+
Ceny Balli byłyby zróżnicowane i dostosowane, nie działoby się tak że gracz w grze łapie wszystko co popadnie i oddaje za bezcen, wtedy cena Kulek zmusiłaby go do pomyślenia "czy ten pokemon się sprzeda?"
Czekam na opinie
Cieniu- Admin
- Liczba postów : 3460
Birthday : 07/04/1991
Join date : 16/01/2013
Age : 33
Skąd : Śródziemie
Re: Kulki i Pokemony
Na prawdę, ale to na prawdę podoba mi się ten pomysł. W sumie do tego czasu, Ultra Ball'e i Great Ball'e i inne nie były w ogóle używane, bo po co skoro pokeball łapie wszystko i jest dużo tańszy? Na prawdę jestem za. Tylko mam nadzieję, że nie muszę tak to oddawać pokemony do adopcji bo złapałem je na 30 około lvl-u pokeballem xD?
Wilk- Liczba postów : 582
Birthday : 24/02/1995
Join date : 22/01/2013
Age : 29
Skąd : Wilczy Raj.
Re: Kulki i Pokemony
Sama z taka sytuacja sie spotkalam, a mianowicie szanowan Adminka wcisnela swoje 3gr na moim straganie. I wez tu klientow znajdz jak znajdziesz a ktos ci ich straszy... No ale mniejsza. Ja jestem za pomyslem z tymi kulkami^.^
Laureline- Liczba postów : 1648
Birthday : 07/04/1995
Join date : 22/01/2013
Age : 29
Skąd : Warszawa
Re: Kulki i Pokemony
Uważam, że pomysł jest naprawdę dobry. Zazwyczaj gdy gracz użyje zwykłego Poke Balla to i tak pokemon się od razu w niego złapie więc gracze nie mieli nigdy zbytnio powodów do kupowania droższych kulek. Dlatego też uważam, iż dodanie takich przedziałów przydałoby się.
Jestem jak najbardziej za. ^-^
Jestem jak najbardziej za. ^-^
Ellen- Liczba postów : 677
Birthday : 04/02/1997
Join date : 22/01/2013
Age : 27
Re: Kulki i Pokemony
Ja osobiście jestem przeciwny... Po prostu wprowadzić inny system, jaki mianowicie? a no taki że mamy pokemony od 1 do 100 lvl, z regóły nie da rady wyzej wyexpić, a nie spotkałem się tu z wyzszymi. Kulki mają swój własny współczynnik łapania, oczywiście nie będę dawał metody z gry bo byłaby zbyt czasochłonna lecz można opracować własną. najpierw zrobienie tabeli jaki catch rate dla jakiego balla, przykład:
Pokeball - 10x catch rate
Great Ball - 20x catch rate
Ultra Ball - 35x catch rate
Dalej rarity pokemona(sporo roboty) najlepiej zrobić 5 kategorie:
Very common - 0.5
Common - 1
Semi rare - 1.5
Rare - 2
Very rare - 3
Przykładowe poki do każdej kategorii:
Very common - Ratata, Kakuna, Weedle, Pidgey
Common - Ekans, Nidoran, Zubat, Oddish
Semi rare - Pikachu, Golduck, Digglet
Rare - Charmeleon, Wartortle, Ponyta
Very Rare - Gyardos, Lapras, Charizard, pseudo legendy
Oczywiście legend nie da się złapać więc nie wliczamy.
To czy złapiemy obliczalibysmy w ten sposob:
[(c/r)/l]*m
gdzie :
c - catch rate
r - rarity
l - lvl poka
m - modyfikator GM(od 0.7 do 1.3, w zaleznosci od widzimiskow gma)
Przyklad, Pikachu, lvl 18, pokeball, modyfikator 0.9 bo gracz ostatnio za duzo pokow nałapał
więc:
((10/1.5)/17)*0.9 = ((6.66)/17)*0.9 = (0.392)*0.9 = 0.35
No i mamy szanse na złapanie pikacza, nieduża nie? a zobaczmy jak zamienimy balla na great balla
((20/1.5)/17)*0.9 = (13.33/17)*0.9 = (0.784)*0.9 = 0.705
Tu juz sporo nie? praktycznie dwa razy więcej, zgaduje że przy ultra ballu byłoby ponad jeden, wtedy gdy nasza szansa na złapanie poka byłaby wieksza niż 0.90 byłaby uznawana za szansę 0.90 nawet jak byłaby niewiadomo jak wysoka (wyjątkiem są very common orac common poki które miałyby limity odpowiednio 1.00 oraz 0.95) Wynik zaokrąglamy według zasad matematycznych i odpalamy >>TEN<< programik ustalamy przedział od 1 do 100 i dzielimy wynik przez 100
Przykład, jeśli wylosujemy liczbę 54 to po dzieleniu wygląda ona tak 0.54 Jeśli jest większa od naszej szansy złapania to pokemon ucieka, jeśli jest mniejsza jak ta liczba to poka mamy, jesli liczba jest taka sama to jest jeszcze jedno losowanie z szansą 50/50 (ustawiamy przedział liczb od 1-2 i losujemy, jedynka, pok złapany, 2 pok ucieka). W wypadku wypadnięcia 54 nasz pikacz łapany zwykłym ballem uciekłby lecz great ballem byłby juz nasz.
Oczywiście trzebaby było jakos kontrolować losowania, natomiast obliczenia powinny sie znaleźć w poście z sytuacja łapania.
Podwyższyć cene balli i zrobic tabelkę dla wszystkich balli(ja mam love balle które maja dosyć wysoki w porownaniu do pokeballi(chyba 8 razy wiekszy) catch rate ale tylko jak pokemon jest przeciwnej płci jak pokemon z którym walczy) Przy czym jeśli pokemon chce byc złapany modyfikator jest zwiekszany do 1.3 lecz dalej jest szansa na niepowodzenie.
To byłoby lepsze jak lvlowe schodki chociarz zaraz wyskoczą wszyscy MG że to skomplikowane i wgl xD ale to lepsze niż to co mamy. Jednocześnie catch rate balli mozna bardziej poschodkować żeby uwzględnić wszystkie balle z gry xD
@edit
tak patrze i chyba ten catch rate przezemnie ustalony powinien być lepiej rozdzielony, np
Pokeball-7x
Great ball - 15x
Ultra ball - 25x
ale to pojdzie do weryfikacji i sprawdzenia w razie czego xD
@edit2
Specjalnie dla was napisałem kalkulator w Pythonie który by liczył wszystko za nas, jedynie trzeba wklepac odpowiednie wartości. Do uruchomienia wymagamy pythona w wersji 2.7.1 albo wyższej!
Program(a dokladnie malutki skrypcik) znajduje sie poniżej, jedyne co musimy zrobic to skopiowac go do pliku textowego, zmienic rozszezenie na *.py i odpowiednio uruchomić, opisze to potem albo dam aktywator jeszcze, ważne jest to że kalkulator działa i na windowsie, i na mac osie i na linuxie, wszedzie gdzie zainstalujesz pythona.
Pokeball - 10x catch rate
Great Ball - 20x catch rate
Ultra Ball - 35x catch rate
Dalej rarity pokemona(sporo roboty) najlepiej zrobić 5 kategorie:
Very common - 0.5
Common - 1
Semi rare - 1.5
Rare - 2
Very rare - 3
Przykładowe poki do każdej kategorii:
Very common - Ratata, Kakuna, Weedle, Pidgey
Common - Ekans, Nidoran, Zubat, Oddish
Semi rare - Pikachu, Golduck, Digglet
Rare - Charmeleon, Wartortle, Ponyta
Very Rare - Gyardos, Lapras, Charizard, pseudo legendy
Oczywiście legend nie da się złapać więc nie wliczamy.
To czy złapiemy obliczalibysmy w ten sposob:
[(c/r)/l]*m
gdzie :
c - catch rate
r - rarity
l - lvl poka
m - modyfikator GM(od 0.7 do 1.3, w zaleznosci od widzimiskow gma)
Przyklad, Pikachu, lvl 18, pokeball, modyfikator 0.9 bo gracz ostatnio za duzo pokow nałapał
więc:
((10/1.5)/17)*0.9 = ((6.66)/17)*0.9 = (0.392)*0.9 = 0.35
No i mamy szanse na złapanie pikacza, nieduża nie? a zobaczmy jak zamienimy balla na great balla
((20/1.5)/17)*0.9 = (13.33/17)*0.9 = (0.784)*0.9 = 0.705
Tu juz sporo nie? praktycznie dwa razy więcej, zgaduje że przy ultra ballu byłoby ponad jeden, wtedy gdy nasza szansa na złapanie poka byłaby wieksza niż 0.90 byłaby uznawana za szansę 0.90 nawet jak byłaby niewiadomo jak wysoka (wyjątkiem są very common orac common poki które miałyby limity odpowiednio 1.00 oraz 0.95) Wynik zaokrąglamy według zasad matematycznych i odpalamy >>TEN<< programik ustalamy przedział od 1 do 100 i dzielimy wynik przez 100
Przykład, jeśli wylosujemy liczbę 54 to po dzieleniu wygląda ona tak 0.54 Jeśli jest większa od naszej szansy złapania to pokemon ucieka, jeśli jest mniejsza jak ta liczba to poka mamy, jesli liczba jest taka sama to jest jeszcze jedno losowanie z szansą 50/50 (ustawiamy przedział liczb od 1-2 i losujemy, jedynka, pok złapany, 2 pok ucieka). W wypadku wypadnięcia 54 nasz pikacz łapany zwykłym ballem uciekłby lecz great ballem byłby juz nasz.
Oczywiście trzebaby było jakos kontrolować losowania, natomiast obliczenia powinny sie znaleźć w poście z sytuacja łapania.
Podwyższyć cene balli i zrobic tabelkę dla wszystkich balli(ja mam love balle które maja dosyć wysoki w porownaniu do pokeballi(chyba 8 razy wiekszy) catch rate ale tylko jak pokemon jest przeciwnej płci jak pokemon z którym walczy) Przy czym jeśli pokemon chce byc złapany modyfikator jest zwiekszany do 1.3 lecz dalej jest szansa na niepowodzenie.
To byłoby lepsze jak lvlowe schodki chociarz zaraz wyskoczą wszyscy MG że to skomplikowane i wgl xD ale to lepsze niż to co mamy. Jednocześnie catch rate balli mozna bardziej poschodkować żeby uwzględnić wszystkie balle z gry xD
@edit
tak patrze i chyba ten catch rate przezemnie ustalony powinien być lepiej rozdzielony, np
Pokeball-7x
Great ball - 15x
Ultra ball - 25x
ale to pojdzie do weryfikacji i sprawdzenia w razie czego xD
@edit2
Specjalnie dla was napisałem kalkulator w Pythonie który by liczył wszystko za nas, jedynie trzeba wklepac odpowiednie wartości. Do uruchomienia wymagamy pythona w wersji 2.7.1 albo wyższej!
Program(a dokladnie malutki skrypcik) znajduje sie poniżej, jedyne co musimy zrobic to skopiowac go do pliku textowego, zmienic rozszezenie na *.py i odpowiednio uruchomić, opisze to potem albo dam aktywator jeszcze, ważne jest to że kalkulator działa i na windowsie, i na mac osie i na linuxie, wszedzie gdzie zainstalujesz pythona.
- Spoiler:
- Kod:
# -*- coding: utf-8 -*-
#Skrypt wykonał Miramato i jest on w wersji 0.1.1_TEST! Został on przeznaczony do wyliczania szansy na złapanie pokemona dla PBF'u PokeHelvetti!
#Prawo do rozpowszechniania skryptu poza forum PokeHelvetti przysługuje jedynie Miramato!
#Edycja tego skryptu w celu oszukiwania na forum jest surowo zakazana! Edycja w innych celach jest jak najbardziej dozwolona lecz tylko do użytku prywatnego!
#Brak zgody na rozpowszecnianie, publikowanie, oraz inne formy przekazywania tego skryptu drogą inna jak forum PokeHelvetti!
#Do uruchoienia skryptu potrzebny jest Python w wersji 2.7 lub wyższej!
print """Witaj! Jest to kalkulator stworzony z myślą o leniwych MG na PokeHelvetti, słuzy on do wyliczania szansy na złapanie pokemona! \n Jeśli chcesz zobaczyć instrukcje wpisz "instrukcje" lub "i" jesli zaś chcesz od razu przejść do kalkulatora wpisz "start" lub "s"! Pod "info" znajdują sie informacje o programie. """
a = raw_input(">> ")
if a == "i" or a == "instrukcje":
print """"Więc aby wyliczyć szansę na złapanie pokemona oraz dostać informacje o tym czy owy pokemon jest złapany czy nie musimy postępować według ustalonych kroków! \n Pierwsze co musimy zrobic to ustalić jakim pokeballem łapiemy pokemona. \n Robimy to wpisując odpowiedno znaki "p" dla zwykłego Pokeballa "g" dla Great Balla oraz "u" dla Ultra balla. \n Następnie program nas zapyta o stopień rzadkości pokemona. Stopnie sa podzielone na \n Very Common - "vc" \n Common - "c" \n Semi Rare - "sr" \n Rare - "r" \n oraz Very Rare - "vr"\n Wartości w cudzysłowiach są wartościami jakie musimy wpisac by uzyskać dany stopień rzadkości. \n Następnie musimy wprowadzić lvl pokemona którego chcmy złapać po czym wprowadzamy modyfikator który jest liczbą w przedziale od 0.7 do 1.3 włącznie! Nalezy pamiętac że liczby te za znak dziesiętny stosują kropkę nie przecinek! Po wszystkim czekamy az program wypluje wyniki! Jeśli gdziekolwiek wprowadzimy inną wartość wyłączy program więc radzę uwarzać! Więc zaczynamy! """
elif a == "start" or a == "s":
print """Więc zaczynamy!"""
elif a == "info":
print """#Skrypt wykonał Miramato i jest on w wersji 0.1.1_TEST! Został on przeznaczony do wyliczania szansy na złapanie pokemona dla PBF'u PokeHelvetti!
\n#Prawo do rozpowszechniania skryptu poza forum PokeHelvetti przysługuje jedynie Miramato!
\n#Edycja tego skryptu w celu oszukiwania na forum jest surowo zakazana! Edycja w innych celach jest jak najbardziej dozwolona lecz tylko do użytku prywatnego!
\n#Brak zgody na rozpowszecnianie, publikowanie, oraz inne formy przekazywania tego skryptu drogą inna jak forum PokeHelvetti!
\n#Do uruchoienia skryptu potrzebny jest Python w wersji 2.7 lub wyższej!"""
exit()
else:
print """Coś nie wyszło, jeszcze raz :3"""
exit()
print """Wybierz balla! (p/g/u)"""
ball = raw_input(">> ") # wprowadzenie wartosci dla catch ratingu
if ball == "p":
ball1 = 10 #wartosc catch rate zwyklego pokeballa
elif ball == "g":
ball1 = 20 #wartosc catch rate great balla
elif ball == "u":
ball1 = 35 #wartosc catch rate ultra balla
else:
print "Wprowadzona wartość jest nieprawidłowa, prosze zacząć od nowa."
exit()
print """Wybierz stopień rzadkości pokemona! (vc/c/sr/r/vr)"""
rarity = raw_input(">> ") #wprowadzenie rzadkosci
if rarity == "vc":
rarity1 = 0.5 #rzadkosc dla very common
elif rarity == "c":
rarity1 = 1 # rzadkosc dla common
elif rarity == "sr":
rarity1 = 1.5 #rzadkosc dla semi rare
elif rarity == "r":
rarity1 = 2 #rzadkość dla rare
elif rarity == "vr":
rarity1 = 3 #rzadkosc dla very rare
else:
print "Wprowadzona wartość jest nieprawidłowa, prosze zacząć od nowa."
exit()
print """Wprowadź lvl pokemona!"""
lvl = input(">> ") # wprowadzenie lvl poka
print """Wprowadź swój modyfikator, musi on być pomiędzy 0.7 a 1.3 włącznie z tymi cyframi, znak dziesiętny musi być kropką!"""
modify = input(">> ") #wprowadzenie modyfikatora
if 0.7 <= modify <= 1.3: #sprawdzenie modyfikatora
modify1 = modify #nadpisanie, nie wiem czy potrzebne
else:
print "Wprowadzona wartość jest nieprawidłowa, prosze zacząć od nowa."
exit()
print """Przystępujemy do obliczania szansy na złapanie pokemona!"""
szansa = ((ball1/rarity1)/lvl)*modify1 #obliczanie szansy na zlapanie poka
import random
loss = random.randint(1, 100) #losowanie liczby a pod spodem mamy skrypt podający wyniki xD
if loss < szansa*100:
print """ Szansa na złapanie tego pokemona to""", szansa*100, """%! System wylosował liczbę""", loss, """więc pokemon został złapany!"""
elif loss > szansa*100:
print """ Szansa na złapanie tego pokemona to""", szansa*100, """%! System wylosował liczbę""", loss, """więc pokemon uciekł!"""
elif loss == szansa*100:
print """ Szansa na złapanie tego pokemona to""", szansa*100, """%! System wylosował liczbę""", loss, """więc pokemon został złapany!"""
else:
print """ Zjebac tak prosty kod to potrafi tylko matoł... LOL XDDD"""
Miramato- Liczba postów : 333
Join date : 01/02/2013
Re: Kulki i Pokemony
Matematyce i obliczeniom mówię stanowcze "WYPIER.ALAJ". Nie że zły pomysł, ale po prostu ten przedział lvl-owy będzie prostszy, a i tak będzie spełniał swoją rolę. Do tego będzie to przypominało wszelakie MMO, gdzie na początku do pewnego lvl-a kupujesz słabe itemy, od tego już lepsze i od kolejnego przedziału jeszcze lepsze, bo jak nie to dupa zbita. W czym system Cienia i tak będzie trudniejszy dla graczy bo nie ma przebacz i nawet Caterpie na 30 nie da się złapać pokeball'em
Wilk- Liczba postów : 582
Birthday : 24/02/1995
Join date : 22/01/2013
Age : 29
Skąd : Wilczy Raj.
Re: Kulki i Pokemony
no wlasnie, zero realizmu i lekka glupota, z twojej wypowiedzi wynika zes za leniwy zeby nawet wklepac kilka literek do tego mojego skryptu ityle. Wy wiecie co to D&D? Juz wiem czemu fantasci prawdziwi gardza pbf'ami, zero losowosci, zero kostek, zero wysilku... sam len w dupie...Wilk napisał:Matematyce i obliczeniom mówię stanowcze "WYPIER.ALAJ". Nie że zły pomysł, ale po prostu ten przedział lvl-owy będzie prostszy, a i tak będzie spełniał swoją rolę. Do tego będzie to przypominało wszelakie MMO, gdzie na początku do pewnego lvl-a kupujesz słabe itemy, od tego już lepsze i od kolejnego przedziału jeszcze lepsze, bo jak nie to dupa zbita. W czym system Cienia i tak będzie trudniejszy dla graczy bo nie ma przebacz i nawet Caterpie na 30 nie da się złapać pokeball'em
Miramato- Liczba postów : 333
Join date : 01/02/2013
Re: Kulki i Pokemony
Bujaj się. Wybacz, że nie poświęcam wszystkich sił i nie wykorzystuję 100%, aby było jak najlepiej na forum. Dla mnie, to jest odskocznia od życia i innych zainteresowań. I wiem, co to D&D, ale sądzę, że pozostawienie wyboru szczęściu jest co najmniej beznadziejny. Kostka wylosuje 1, umierasz, a jakbyś tylko miał szczęście i wylosował 6 to wygrałbyś Arceusa, yaaaay. Tyle trudu, rzut kostką. Preferuję mieć wypisane stałe wartości i polegać na umiejętności, a nie na ilości oczek na kostce.
A jak Ci się nie podoba, Pani Wielka "Fantasci" (cokolwiek to kuźwa znaczy) to se załóż forum gdzie będzie wyłącznie losowanie, yay! Ktoś kto zaczyna grę wygra przez rzut kostkę już dobrego pokemona, bo ma głupie szczęście, a użytkownik, który będzie męczyć się i męczyć będzie w dupie, bo cały czas ma niską wartość. O tak! Zostawmy wszystko Pani Fatum!
A jak Ci się nie podoba, Pani Wielka "Fantasci" (cokolwiek to kuźwa znaczy) to se załóż forum gdzie będzie wyłącznie losowanie, yay! Ktoś kto zaczyna grę wygra przez rzut kostkę już dobrego pokemona, bo ma głupie szczęście, a użytkownik, który będzie męczyć się i męczyć będzie w dupie, bo cały czas ma niską wartość. O tak! Zostawmy wszystko Pani Fatum!
Wilk- Liczba postów : 582
Birthday : 24/02/1995
Join date : 22/01/2013
Age : 29
Skąd : Wilczy Raj.
Re: Kulki i Pokemony
nie wiesz co to D&D inaczej nie pisalbys takich pierdol xDWilk napisał:Bujaj się. Wybacz, że nie poświęcam wszystkich sił i nie wykorzystuję 100%, aby było jak najlepiej na forum. Dla mnie, to jest odskocznia od życia i innych zainteresowań. I wiem, co to D&D, ale sądzę, że pozostawienie wyboru szczęściu jest co najmniej beznadziejny. Kostka wylosuje 1, umierasz, a jakbyś tylko miał szczęście i wylosował 6 to wygrałbyś Arceusa, yaaaay. Tyle trudu, rzut kostką. Preferuję mieć wypisane stałe wartości i polegać na umiejętności, a nie na ilości oczek na kostce.
A jak Ci się nie podoba, Pani Wielka "Fantasci" (cokolwiek to kuźwa znaczy) to se załóż forum gdzie będzie wyłącznie losowanie, yay! Ktoś kto zaczyna grę wygra przez rzut kostkę już dobrego pokemona, bo ma głupie szczęście, a użytkownik, który będzie męczyć się i męczyć będzie w dupie, bo cały czas ma niską wartość. O tak! Zostawmy wszystko Pani Fatum!
grales kiedys w skyrima, wiedzmina, jakies baldur gejtsy albo poki na gba? tam dzialaja systemy rzutu kosta, liczby pseudolosowe, patrz na moj system, najpierw na bazie jakis stalych danych i modyfikatora gma liczymy szanse, potem liczby pseldolosowe decyduja, tylko zauwaz ze te liczby to nie tylko szczescie a i statystyki, tak zawsze jest, nie same rzuty a rzuty bazujace na statach, wtedy jest sprawiedliwiexd
Miramato- Liczba postów : 333
Join date : 01/02/2013
Re: Kulki i Pokemony
Nieee. Jedyną nazwę "RPG" znam z gier strzelanin (--,--). I tak jestem przeciwny, bo nie podoba mi się i tyle. A co systemu walk, to akurat to jest beznadziejne, że raz wyjdzie krytyczny cios, bo "łał". "Tak Bóg chciał". Wolę męczarnie typu DMC, Gothic i inne. I gry RPG nie mają swoich fanów ze względu "Łaał! Koooostkiiii" tylko ze względu na fabułę, bo to jest najważniejsze w grach. Dalej zostaję przy pomyśle Cienia. Zwykłe przedziały i tyle.
Wilk- Liczba postów : 582
Birthday : 24/02/1995
Join date : 22/01/2013
Age : 29
Skąd : Wilczy Raj.
Re: Kulki i Pokemony
a ty myslisz ze gothic i podobne nie dzialaja na liczbach losowych? smieszysz mnie xd
na pewno ~bo bog tak chcial~ jest leprze od ~bo mg tak chcial~ a ludzie graja w rpg miedzi innymi dla kostek, wsrod fandomu fantastow pbfy sa uwazane za gowno wlasnie za brak kostek miedzy innymi xd
na pewno ~bo bog tak chcial~ jest leprze od ~bo mg tak chcial~ a ludzie graja w rpg miedzi innymi dla kostek, wsrod fandomu fantastow pbfy sa uwazane za gowno wlasnie za brak kostek miedzy innymi xd
Miramato- Liczba postów : 333
Join date : 01/02/2013
Re: Kulki i Pokemony
Skoro wiesz to pbf to gówno to po UJ tu siedzisz? JEstem za pomysłem Cienia, tak jestem leniwy i wole pojsc na trening czy siłownie niż obliczac czy rzucać czymś w tym czasie aby złapać pokemona. Wole proste zasady, nie będzie niedomówień i wgl. POmysł CIenia i koniec.
Soul- Liczba postów : 964
Birthday : 09/02/1996
Join date : 22/01/2013
Age : 28
Re: Kulki i Pokemony
Te, Pani Kucyk, skoro mnie oskarżasz o lenistwo, to sama możesz zabij lenia i pisz poprawną polszczyzną. Czy może tak piszą "tr0 fantasci"? PBF, a zabawa w D&D to zupełnie dwie inne rzeczy. I tak jest już losowego dużo. A to przy paraliżu itp. itd. Przy wybieraniu pokemona, wiele. Nie podoba się? Wypad i graj se w Neverwinter Nights "dla kostki". Po prostu śmiech na sali. Ktoś gra w grę, aby podniecać się kostką. To jak czytanie książki dla podniecenia się czcionką...
Wilk- Liczba postów : 582
Birthday : 24/02/1995
Join date : 22/01/2013
Age : 29
Skąd : Wilczy Raj.
Re: Kulki i Pokemony
powiedz mi gdzie napisalem ze pbf to gowno wedlug mnie xDSoul napisał:Skoro wiesz to pbf to gówno to po UJ tu siedzisz? JEstem za pomysłem Cienia, tak jestem leniwy i wole pojsc na trening czy siłownie niż obliczac czy rzucać czymś w tym czasie aby złapać pokemona. Wole proste zasady, nie będzie niedomówień i wgl. POmysł CIenia i koniec.
co do wilka, ale moj system zakladalby modyfikator ktory sluzylby za te paralize itp, co do polszczyzny to jestem na androidzie, nie mam poprawiania pisowni a sam mam z tym problemy wiec wybacz xD nie poradze nic na to xDD
co do twojej losowosci to nie oszukujmy sie, umawianie sie z graczami,susgerowanie sie wieloma rzeczami, ja uzywam kostki, glosilem sie na gma wiec powinienem wiedziec ze trzeba sie postarac, nie ma latwo.
Miramato- Liczba postów : 333
Join date : 01/02/2013
Re: Kulki i Pokemony
A mi się podoba pomysł Miramato. Dlaczego? Może dlatego, że jest bardziej sprawiedliwy. Bierze pod uwagę rzadkość pokemonów, lv, i typ balla. Tak, ja rozumiem, dlaczego wam się nie podoba, bo musielibyście więcej robić, ale moim zdaniem urozmaiciło by to grę, a ludzie, skoro chcecie być GM to chyba wiecie o wiążących się z tym obowiązkach i moim zdaniem to nie funkcja dla leni. No ale cóż każdy ma swoje zdanie, ale ja wyraziłem swoje.
Aian- Liczba postów : 44
Join date : 14/03/2013
Re: Kulki i Pokemony
Aian ma racje, pozatym fakt faktem jesli by sie zainstalowalo tego pythona i dalo ten skrypcik to bez problemu by wam z automata liczylo wszystko i wypluwalo wynik, jak mialbym liste jakie poki jakie maja rarity to moglbym jeszcze tak zbudowac program ze zamiast rarity dawaloby sie nazwe poka, no i nie uwzglednilem shiny pokemon, ale wszystko jest do zrobienia.
Miramato- Liczba postów : 333
Join date : 01/02/2013
Re: Kulki i Pokemony
Miramato ja sie pytam, po kiego ty wszystko próbujesz komplikować? Taki system jest ok, nie powiem, ale wątpie, aby komukolwiek chciało się bawić w jakiekolwiek obliczenia. TO MA BYĆ GRA DLA PRZYJEMNOŚCI. Pomysł Cienia jest dobry, bo jest dobry i prosty...
MG też człowiek, zamiast wykonywać niby proste działanie, to jednak trzeba chwilkę na nie poświęcić, a tak to można w miarę sprawnie graczowi odpisać i obie strony będą zadowolone.
MG też człowiek, zamiast wykonywać niby proste działanie, to jednak trzeba chwilkę na nie poświęcić, a tak to można w miarę sprawnie graczowi odpisać i obie strony będą zadowolone.
Run- Liczba postów : 535
Join date : 22/01/2013
Re: Kulki i Pokemony
ten system jest bardziej bezstronny i realny, masz zawsze jakas szanse zlapania prawie kazdym ballem, tylko szansa jest miejsza itp.. zglaszajac sie na gma powinnismy wiedziec ze czasem trzeba sie wysilic, osobiscie dopuki nie bedzie oficjalnej decyzji bede tego uzywal na swoich graczach(tylko sys zainstaluje bo problemy mam z nim xD) to dobre jest bo nie ma skokow lvlowych, wyskoczy ci pok o jeden lvl wyzszy i nie masz jak go zlapac, troche niefajneRun napisał:Miramato ja sie pytam, po kiego ty wszystko próbujesz komplikować? Taki system jest ok, nie powiem, ale wątpie, aby komukolwiek chciało się bawić w jakiekolwiek obliczenia. TO MA BYĆ GRA DLA PRZYJEMNOŚCI. Pomysł Cienia jest dobry, bo jest dobry i prosty...
MG też człowiek, zamiast wykonywać niby proste działanie, to jednak trzeba chwilkę na nie poświęcić, a tak to można w miarę sprawnie graczowi odpisać i obie strony będą zadowolone.
Miramato- Liczba postów : 333
Join date : 01/02/2013
Re: Kulki i Pokemony
Pomysł jest genialny. Od pewnego czasu chodziło mi po głowie żeby wprowadzić coś takiego u moich graczy, bo cośik za łatwo pozwalam im łapać poki na lv 30+ z pomocą zwykłych pokeballi. Szczerze mówiąc byłabym nawet za opcją liczenia, o ile program nie jest zbyt skomplikowany.
Yuya- Liczba postów : 1852
Birthday : 04/02/1996
Join date : 22/01/2013
Age : 28
Skąd : Łask
Re: Kulki i Pokemony
Na chwile obecną coraz bardziej upraszczam program, jestem w trakcje takiego uproszczenia że nie byłoby nawet potrzeba sprawdzać w tabelach jakie rarity ma pokemon a jedynie wpisać jego nazwę. Zaimplementowałem tez kawałek kodu obniżający szansę złapania jeśli dany pok jest shiny. Na razie działa to w textowym środowisku(konsoli) dostajemy zapytania o lvl, balla, i inne takie cudaki i po chwili zwrca nam info czy pok zlapany czy nie.
@edit
Zrobione, więc co musime zrobić!
Gadam se z cieniem i gadam, troche go wnerwiłem fakt ale skrytykował moj pomysł mowiac ze nie po to pbf zeby kalkulator decydował tylko zeby GM decydował. W sumie racja, kalkulator moze posluzyc jako pomocnik, lecz problem jest w tym ze kazdy lapie poki pokeballami, strasznie tanimi zreszta, bo GM daje mu takie lapac, no i powiedzialem cieniowi ze to wina gm, najwidoczniej uznal ze nie, ale pomyślmy... Gdyby gm'owie mysleli i w momęcie jak ktos usiłuje złapać poka na 30 lvl przy użyciu pokeballa mowili ze złapanie sie nie udalo i sugerowali uzycie innego balla to nagle problem by znikł. Osobiście owy kalkulatorek bedzie moim pomocnikiem, może i komus sie przyda, a na razie sugeruje GM'om zmienic podejście i pójść po rozum do głowy, niech nie dają łapac w czerwone, proste kulki uber mocnych pokemonów, niech czasem będzie trzeba zuzyć nawet 2-3 great balle na 30-40 lvl, wtedy problem zniknie!
@edit
Zrobione, więc co musime zrobić!
- Spoiler:
- dla windowsa:
Ściągamy to: python 2.7
Instalujemy
Ściągamy moj pliczek, rozpakowywujemy i odpalamy plik "poki.bat". Postępujemy według instrukcji, jak coś niezrozumiałe albo wyskoczy błąd to wystarczy tu napisać, postaram sie naprawić~
>>>Moj pliczek<<<
PS. Jakby cos nie działało pliczek bat otwórzcie w notatniku, usuńcie ostatni wiersz, czyli drugi, i spróbujcie zapisać i odpalić jeszcze raz.
Dla linuxiarzy!
Macie plik *.py, nie umiecie otworzyć to lamusy w linuxa jesteście ale powiem wam, komenda cd przechodzicie do katalogu z plikiem po czym bedac w nim wpisujecie
python pokemon.py
i sie odpala, proste nie? xD
Dla Makjuzerów
To tak pi razy drzwi podobnie jak w linuxie a jak inaczej to sie wypchajcie bo nie lubie maka xD
Dla userów urządzeń przenośnych (i phony, androidy itp) albo znajdziecie jakąś wersje pythona na wasz sprzęt albo musicie czekać aż jakoś mi sie uda to na stronkę jakąś wrzucić! xD
Zapomniałby, sam skrypt nie zawiera w sobie nic odnośnmie hp, a to jeden z najwazniejszych czynnikow, jak za szczescie plus wszystkie stany(paraliz etc) odpowiada modyfikator MG tak jesli chodzi o zdrowie to wstepnie nalezy zastanowic sie czy dac mozliwosc zlapania poka naszemu graczowi, chyba ze wprowadzic system mowiacy "pok jesli jest wyzszy jak 15 lvl musi miec max 25% zycia zeby go zlapac, jak ma mniej jak 15 lvl max 50% zyia zeby dac rade go zlapac, wyjatkiem sa pokui ktore same pchaja sie do balla"
Gadam se z cieniem i gadam, troche go wnerwiłem fakt ale skrytykował moj pomysł mowiac ze nie po to pbf zeby kalkulator decydował tylko zeby GM decydował. W sumie racja, kalkulator moze posluzyc jako pomocnik, lecz problem jest w tym ze kazdy lapie poki pokeballami, strasznie tanimi zreszta, bo GM daje mu takie lapac, no i powiedzialem cieniowi ze to wina gm, najwidoczniej uznal ze nie, ale pomyślmy... Gdyby gm'owie mysleli i w momęcie jak ktos usiłuje złapać poka na 30 lvl przy użyciu pokeballa mowili ze złapanie sie nie udalo i sugerowali uzycie innego balla to nagle problem by znikł. Osobiście owy kalkulatorek bedzie moim pomocnikiem, może i komus sie przyda, a na razie sugeruje GM'om zmienic podejście i pójść po rozum do głowy, niech nie dają łapac w czerwone, proste kulki uber mocnych pokemonów, niech czasem będzie trzeba zuzyć nawet 2-3 great balle na 30-40 lvl, wtedy problem zniknie!
Miramato- Liczba postów : 333
Join date : 01/02/2013
Re: Kulki i Pokemony
Hmm. Załadowała, odpaliłam, sprawdziłam... Wszystko pięknie, tylko nie działa. Znaczy się jak dochodzisz do wpisz modyfikator to po wpisaniu plik się zamyka. Nie wiem dlaczego...
Yuya- Liczba postów : 1852
Birthday : 04/02/1996
Join date : 22/01/2013
Age : 28
Skąd : Łask
Re: Kulki i Pokemony
To nie jest gra, że jak raz Ci się nie uda złapać ball'em, to kulka znika. To raczej jak w anime chyba. A jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawićniech czasem będzie trzeba zuzyć nawet 2-3 great balle na 30-40 lvl, wtedy problem zniknie!
Wilk- Liczba postów : 582
Birthday : 24/02/1995
Join date : 22/01/2013
Age : 29
Skąd : Wilczy Raj.
Re: Kulki i Pokemony
chciałbym zauwazyć ze w anime/mandze jak nie udalo sie zlapac poka to co sie dzialo? kulka ladowala w krzakach i na prozno jej szukac, niszczyła się etc. etd. Więc w gruncie rzeczy traciło sie ją.
Yuya, a sproboj odpalić w jakimś edytorze textowym plik .bat i zostawić sam wpis
python pokemon.py
jak to nie bedzie działać to odpal konsole windowsowa(start>uruchom, w okienko wpisujesz cmd.exe) i tam wpisz najpierw komende
cd katalog
gdzie katalog to tam gdzie wrzucilas skrypt, jeśli masz to np na "D:/pokemon/pokehelvetti" to wpisujesz
cd D:/pokemon/pokehelvetti
wtedy przejdzie do katalogu i wystarczy wpisac
python pokemon.py
powinno wtedy działać.
Ogółem tobie skrypt działa tylko wyłącza sie zaraz po wypluciu wyników, to windows i ciężko jest to ogarnąć, jak to nie działa to zawsze morzesz odpalić plik .py specjalnym edytorem i w trybie testowym sprawdzić kod, ale zpomnialem jak to zrobic bo korzystanie z linuxa mocno... xD
Yuya, a sproboj odpalić w jakimś edytorze textowym plik .bat i zostawić sam wpis
python pokemon.py
jak to nie bedzie działać to odpal konsole windowsowa(start>uruchom, w okienko wpisujesz cmd.exe) i tam wpisz najpierw komende
cd katalog
gdzie katalog to tam gdzie wrzucilas skrypt, jeśli masz to np na "D:/pokemon/pokehelvetti" to wpisujesz
cd D:/pokemon/pokehelvetti
wtedy przejdzie do katalogu i wystarczy wpisac
python pokemon.py
powinno wtedy działać.
Ogółem tobie skrypt działa tylko wyłącza sie zaraz po wypluciu wyników, to windows i ciężko jest to ogarnąć, jak to nie działa to zawsze morzesz odpalić plik .py specjalnym edytorem i w trybie testowym sprawdzić kod, ale zpomnialem jak to zrobic bo korzystanie z linuxa mocno... xD
Miramato- Liczba postów : 333
Join date : 01/02/2013
Similar topics
» Zaadoptowane Pokemony
» Gdyby Pokemony istniały naprawdę..
» 6 Generacja - Ataki- Pokemony- Zmiany
» Przygoda Takeshi - Entuzjazm i pokemony
» Gdyby Pokemony istniały naprawdę..
» 6 Generacja - Ataki- Pokemony- Zmiany
» Przygoda Takeshi - Entuzjazm i pokemony
PokeHelvetti :: :: Offtopic :: Archiwum :: Informacje
Strona 1 z 1
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach